Újabb lépés a mohácsi Duna-híd felé: megvalósíthatósági tanulmány készülhet

2014. június 27. péntek 17:31

Újabb lépés a mohácsi Duna-híd felé: megvalósíthatósági tanulmány készülhet

Százmillió forintot hagyott jóvá a kormány a mohácsi Duna-híd létesítésének megvalósíthatósági tervére, amiben azt vizsgálják majd, hogyan hasznosítható a budapesti Deák Ferenc híd szerkezeti elemei. Hamarosan közbeszerzési eljáráson választhatják ki a terv elkészítőjét. 

Amint arról már beszámoltunk, a kormány támogatta Szekó József, városunk polgármestere és Hargitai János, a térség országgyűlési képviselőjének azt az ötletét, hogy az elbontásra váró budapesti Deák Ferenc híd (az M0-s autóút déli szektorának Hárosi Duna-hídjáról van szó) szerkezeti elemeit Mohácson hasznosítsák újra.

A döntés a mohácsi hídépítés alappillérének tekinthető, jó esélyt kínálva arra, hogy még ebben a kormányzati ciklusban megkezdődjenek a munkálatok.

Ennek egyik előfeltétele, hogy megvalósíthatósági tanulmány készüljön a nem műszaki, hanem forgalomtechnikai okok miatt lebontani kívánt híd mohácsi hasznosításáról. A feladatra százmillió forintot hagyott jóvá a kormány, a tanulmányt a mohácsi önkormányzat készítteti el - méghozzá hamarosan.

Szekó József ugyanis azt közölte hírportálunkkal, hogy rövidesen kiírják a tervező kiválasztását célzó pályázatot, a nyertes feladata lesz a tanulmány elkészítése.

A városrendezési programban is szereplő hídra vezető út az Inkubátorház és a Székgyár között halad, míg a szigeti oldalon Újmohácsot mintegy 200 méterre északról kerüli majd el.

Az eddigi megállapítások szerint a Szabadság zátony déli vége alatt körülbelül háromszáz méterre a Duna medre a hárosi szakaszhoz hasonló, így a mederhíd acélszerkezete a hárosival megegyező nyílású alépítményekkel elhelyezhető itt, úgy, hogy a mohácsi híd teljes hossza 793 méter lesz.

Illusztrációnkon: a híd tervezett nyomvonala. 

B. M.