Új munkahelyeket hozott létre az OTP Pécsett

2020. november 07. szombat 16:30

Új munkahelyeket hozott létre az OTP Pécsett

Jelenleg harminc, a tervek szerint hamarosan nyolcvan munkatárssal működik az OTP Bank Nyrt. új, Pécsen nyílt telefonos ügyfélközpontja - közölte a pénzintézet az MTI-vel.


A társaság közleményében a fejlesztés indokaként írták, a járványhelyzet és különösen a hiteltörlesztési moratórium meghirdetése miatt ugrásszerűen, harminc-negyven százalékkal növekedett a pénzintézet telefonos ügyfélszolgálatának bejövő forgalma.

Kovács Antalt, az OTP Bank vezérigazgató-helyettesét idézve kitértek a közleményben arra, hogy a cég "fejlődő és stabil, biztonságos környezetet kínál a dolgozóknak, akik fiatalos, lendületes, együttműködő közösséget alkotnak" - jegyezte meg.

Péterffy Attila (Mindenki Pécsért Egyesület), Pécs polgármestere a közlemény szerint a call center zártkörű átadásán azt mondta, "a várossal szembeni bizalom megnyilvánulása", hogy az OTP Pécset választotta.

A bank az MTI kérdésére, hogy mekkora beruházást jelentett a központ kialakítása, illetve, hányan dolgoznak a banknál ilyen munkakörben, üzleti és biztonsági szempontokra hivatkozva nem kívánt válaszolni. Annyit közöltek, hogy több százan dolgoznak a területen, hasonló központjuk van Budapesten és Zalaegerszegen.

Az OTP csoport péntek hajnalban közzétett tőzsdei gyorsjelentése szerint 2020 első kilenc hónapjában a csoport magyarországi tevékenységét összefogó az OTP Core korrigált adózott eredménye 107,9 milliárd forint volt, ami 26 százalékkal maradt el a tavalyi év azonos időszakának eredményétől. A visszaesés mögött döntően a magasabb kockázati költségek álltak, miközben a kilenchavi működési eredmény 2 százalékkal nőtt. A kilenchavi átlagos alkalmazotti létszámuk három százalékkal bővült egy év alatt.

Az OTP részvényeit a BÉT prémium kategóriájában jegyzik, az elmúlt egy évben a legmagasabb áruk 15 850 forint, a legalacsonyabb 7 865 forint volt. Pénteken a papír 11 110 forinton zárt.

MTI