Tavasszal feloldják, majd új szakaszon kezdődik vágányzár Pécs és Budapest között

2019. január 02. szerda 09:32

Tavasszal feloldják, majd új szakaszon kezdődik vágányzár Pécs és Budapest között

Pályaépítési munkák miatt február óta vágányzár van érvényben Százhalombatta és Kelenföld között. A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nél arról tájékoztatták munkatársunkat, hogy tavasztól újra járhatnak a vonatok Érd és Kelenföld között, nyáron azonban a vonal egy másik részén szünetelni fog a közlekedés.

 

Naponta egy közvetlen vonatjárat köti össze Pécset és a Kárpát-medence központi városát, Budapestet. A többi InterCity esetében Százhalombattán pótlóbuszra kell szállni, amelyek aztán Kelenföldig viszik az utasokat.

A Pusztaszabolcs-Budapest szakaszon több helyszínen zajló munkálatok egy része március végére olyan szintre jut, hogy az Érd felső és Kelenföld közötti teljes vágányzárat a tervek szerint a tavasz kezdetével feloldják majd. Sokáig azonban nem örülhetnek a vonattal utazók, kicsit délebbre ugyanis, a Százhalombatta-Ercsi vonalon szintén elkerülhetetlen lesz a vágányzár az ott zajló felújítások miatt. Ezen a részen várhatóan nyáron áll le a közlekedés, a pontos dátumról később adnak tájékoztatást.

Ennyi ideig tart az út

A menetrend szerint a Pécs és Budapest között közlekedő Intercity vonatok menetideje - az átszállást is beleértve - három óra hat perc. A visszaút valamiért egy minutummal rövidebb. A Tubes IC az egyedüli olyan járat, amely esetében nem kell átszállással számolni, az vágányfelújítást ugyanis egy tárnoki kitérőt követően Érd alsó érintésével elkerüli. A modern Flirt típusú motorkocsi 3 óra 17 perc alatt ér a fővárosba (Pécsre is eddig tart az út), végállomása a Déli pályaudvar.

A NIF Zrt.-nél érdeklődésünkre azt közölték, az Ercsi elágazás-Pusztaszabolcs közötti szakasz korszerűsítése, a biztosítóberendezés kialakítása és a kiegészítő munkálatok 2020 decemberében fejeződhetnek be. A Százhalombatta és Ercsi közötti rész átadása pedig 2020 nyarán várható. Hozzátették, a munkálatok a tervezett ütemezésnek megfelelően haladnak, a kivitelezésben tehát nincsen csúszás.

Ugyan érthetően bosszúsággal jár a vasutat választók számára az átszállás, a beruházás eredményeként jelentősen gyorsulnak majd a vonatok, rövidül a menetidő. A szerelvények 120, illetve amelyek képesek erre, 160 kilométer/per órás sebességgel közlekedhetnek az új biztosítórendszernek és pályaszakasznak köszönhetően.

A projekt részeként több állomást és megállót felújítanak, modernizálnak, valamint zajvédő falakat is építenek.

Palotás Péter