Így látják az érettségizők: vannak, akiket kellemes csalódás ért, mások úgy érzik, megviccelték őket

2018. május 10. csütörtök 16:18

Így látják az érettségizők: vannak, akiket kellemes csalódás ért, mások úgy érzik, megviccelték őket

A hétfőn kezdődött érettségi időszakban a megyében 3724 diák jelentkezett a középiskolai záróvizsgára, ők a magyar, a matematika, a történelem és az angol írásbelin már túl is vannak. A pécsi Janus Pannonius Gimnázium és a Mohácsi Kisfaludy Károly Gimnázium vizsgázóit faggattuk, mit gondolnak a feladatsorokról, s mennyire tartották őket könnyen megoldhatónak. 

Baranyában összesen 3 724 tanulót veselkedett neki az idei érettséginek, s a diákok az írásbelik egy részén már túl is vannak.

Csütörtökön pécsi és mohácsi, az iskolájukból kilépő érettségizőket faggattunk, miként élték meg az eddigi vizsgákat, s hogyan sikerült megoldaniuk a feladatokat.

A magyarról eléggé megoszlottak a vélemények. Voltak, akik szerint elég gyakorlással könnyen lehetett venni az akadályokat, s voltak, aki szerint megviccelték őket Balázs Béla Mosolygó Tündér Ilona meséje című művével. Ennek ellenére azért nem estek kétségbe, s igyekeztek kihozni magukból a lehető legtöbbet.

- A magyar szövegértés része meglepő volt, mivel korábban hozzákapcsolták a feladatokhoz, hogy hol keressük a helyes választ, ami időspórolás szempontjából nagyon jó volt. Most azonban az egész szövegre vonatkozóan tették fel a kérdéseket, s egy kicsit nehezen volt érthető iromány - mondta Kustra Vivien, a Pécsi Janus Pannonius Gimnázium 12.c osztályos diákja.

A matematika feladatsoron viszont mindenki meglepődött, hiszen nehezebb feladványokra számítottak. Kellemesen csalódtak, amikor meglátták a feladatokat, viszonylag könnyen megoldhatónak találták azokat. Volt gráf, halmazok, függvények és derékszögű trapéz is, azonban sem a rövid, sem a hosszú feladatok nem voltak megoldhatatlanok.

- Azt hiszem annak, aki ismer, nem árulok zsákbamacskát azzal, ha azt mondom matekból a biztos kettesre hajtottam. Ennek ellenére a feladatsor meglepően könnyű volt, és hát ki tudja... Lehet, még egy jobb jegyet is összeszedtem - nyilatkozta lapunknak Pál Zsófia, a Mohácsi Kisfaludy Károly Gimnázium 12.b osztályából.

Amikor a történelemről kérdeztünk, szintén eltérő véleményekkel találkoztunk. Ami viszont biztos, hogy az atlasz és maga a kronológia része nagy népszerűségnek örvend továbbra is,többen is kiemelték, hogy ezek nagy részben hozzájárultak ahhoz, hogy rájöjjenek, melyik Árpád-kori településeket és területeket jelöli a vaktérkép.

- Szerintem a töri ajándék volt. Majdnem végig szövegértéses feladatok voltak, amelyek a források és az atlaszban található kronológia alkalmazásával könnyen megoldhatóak voltak. Az esszékbe szerintem írtam egy-két butaságot, de az sem volt annyira vészes - vélekedett Ördög Csongor, a Pécsi Janus Pannonius Gimnázium 12.c osztályos tanulója.

Az angolra egyöntetűen rávágták mindannyian, hogy könnyű volt, nem okozott különösebb nehézséget, s mindegyikük egy jó jegyben reménykedik.

- Angolból elképzelni se tudtam volna jobb feladatot, mint a hallásértés egyik része. Zlatan Ibrahimovic-interjú volt, amit abból az életrajzi könyvéből szedtek ki, melyet magyar és angol nyelven is olvastam. Gyakorlatilag hallás nélkül tudtam válaszolni a kérdésekre, nagyon boldog voltam - osztotta meg velünk örömét Varga Martin, a mohácsi Kisfaludy 12.a-s diákja.

Pénteken következik a német írásbeli, jövő héten pedig többek között a latin és héber nyelv, a biológia, az informatika, a kémia és a földrajz jön. A szóbeli vizsgákra júniusban kerül sor.

 

Dittrich Zsófia