A hídról és az autópálya mohácsi bekötéséről is tárgyalt Hargitai János Orbán Viktorral

2020. március 05. csütörtök 13:34

A hídról és az autópálya mohácsi bekötéséről is tárgyalt Hargitai János Orbán Viktorral

Még ebben a választási ciklusban kormánydöntés születhet a mohácsi Duna-híd megépítésről, mondta lapunknak Hargitai János országgyűlési képviselő az Orbán Viktorral folytatott megbeszéléséről szólva. A találkozón az autópálya mohácsi bekötése, valamint a Bóly és Ivándárda közötti szakaszának építése is napirendre került. 

 


A választási ciklus félidejében a korábban kialakult gyakorlat szerint Orbán Viktor miniszterelnök a kormányzópártok országgyűlési képviselőivel rendre áttekinti az adott választókerületben a fejlesztési elképzeléseket, a már megkezdett beruházások állását, illetve a jövőre szóló terveket.

A mohácsi választókerület képviselője, Hargitai János a közelmúltban járt a kormányfőnél.

A megbeszélés egyik eredményéről, a még részleteiben kidolgozás alatt álló Mohács 500 elnevezésű tervről már beszámoltunk, ezúttal a kereszténydemokrata politikust a hídról és az autópálya mohácsi bekötéséről kérdeztük. A találkozó további témáiról, mint például a PMFC-ügye, s a mohácsi új kikötő építése, hamarosan újabb írásokkal jelentkezünk.

- A híd kapcsán nagyon fontos megjegyezni, hogy Szekó József, Mohács néhai polgármesterének vezetésével és az önkormányzat korábban mindent megtett, hogy segítse és gyorsítsa az építkezés előkészületeit. Tanulmányterveket készíttettek, megvásárolták a szükséges területet, így az ezekre a lépésekre most már nincs szükség - mondta Hargitai János. - Ugyanakkor továbbra is szükség van az önkormányzat közreműködésére, ennek összefogására Pávkovics Gábort, Mohács alpolgármesterét kértem fel.

- Jelenleg az engedélyezési és kiviteli tervek készülnek, amint ezek megvannak, akkor lehet dönteni az építkezés kezdetéről. Orbán Viktor azt mondta, lát esélyt arra, hogy erről még ebben a választási ciklusban döntést hozzon a kormány.

A találkozón áttekintették az autópálya mohácsi bekötése, valamint a sztráda Bóly és Ivándárda közötti szakaszának megépítésének kérdését.

- A most készülő tervek nemcsak a hídra vonatkoznak, hanem a csatlakozó utakra is - emlékeztetett Hargitai János. A beruházás részeként az 57-es főút M6-os autópálya és Mohács közötti szakaszát kétszer kétsávosra bővítik, az 56-57. sz. főutak körforgalmi csomópontja és az új mohácsi Duna-híd közötti szakaszon az út teherbírását 11,5 tonnára emelik. A szigeti oldalon pedig, hogy a híd ne a semmibe vezessen, megteremtik az összeköttetést az 51-es főúttal.


Összesen mintegy 27 kilométernyi új, vagy felújítandó, szélesítendő út tervezéséről van szó, ez a munka zajlik ezekben a hónapokban. A feladattal megbízott cégnek május 27-éig kell elkészítenie az engedélyes terveket, a kiviteli tervek véglegesítésére onnan számítva egy év áll a rendelkezésére.

- A Bóly és Ivándárda között vezető rész esetében pedig már az építkezés megkezdése előtti utolsó lépés is megtörtént, kiírták a kivitelező kiválasztását célzó közbeszerzési eljárást. A húsz kilométeres szakasz építésére március 20-ig várják az ajánlatokat - mondta Hargitai János.

Az érvényben lévő kormányhatározat szerint idén tavasszal meg kell kezdődnie M6-os autópálya építésének Bóly és Ivándárda között, s ez a jelek szerint így is fog történni.
Az M6-M60-as csomóponttól az országhatárig futó szakasz 2×2 sávos gyorsforgalmi lesz, fizikai elválasztással. A Bóly és Ivándárda közötti rész hossza mintegy 20 kilométer.

Az autópálya három külön szintű csomóponttal, Nagynyárádnál egy komplex pihenőhellyel, két híddal épül meg. A terv - a balliberális sajtó korábbi állításaival szemben - továbbra is tartalmazza a villányi csomópont megvalósítását is.
Az egyik híd igen látványosnak ígérkezik, mivel egy vasútvonalat kell átívelnie, a tervek szerint 67 méter hosszban.

M. B. - Fotó: Dittrich Éva