Michelisz második helyen zárt az őrült makaói időmérőn, hatodszor került az első sorba

2017. november 17. péntek 08:35

Michelisz második helyen zárt az őrült makaói időmérőn, hatodszor került az első sorba

Őrült időmérőt rendeztek Makaóban, ahol a Q2-ben már csak nyolc versenyzőnek volt gyors köre, a többiek mind balesetet szenvedtek. Michelisz Norbert a sok piros zászló ellenére is tartotta jó formáját: zsinórban hatodszor került az első sorba a kvalifikáción. 

2014 után tért vissza a WTCC Makaóba, arra a pályára, amelyet a versenyzők többsége a világ egyik legveszélyesebb körének tart. Ezt alátámasztva az időmérő legelején a falba hajtott a Citroënnel vendégpilótaként beugró, de korábban két évet a bajnokságban töltő Ma Csing-hua, így piros zászlóval rögtön néhány perces szünet következett.

Michelisz Norbert blogjában leírta, hogy ő mindig is az első pillanattól magabiztosnak érezte magát Makaóban, és ugye 2010-ben a legelső itteni látogatásakor szerezte meg pályafutása első WTCC-s futamgyőzelmét. Ezúttal az időmérőt megelőző két szabadedzésen is ő volt a leggyorsabb, az elsőn közvetlenül négy, a másodikon pedig három Citroënt megelőzve.

A francia márka gyári minimumsúlyon versenyez, így a Honda 70, a Volvo 80 kilóval nehezebb nála a büntetősúlyok miatt. "Ekkora súlykülönbség már körönként 1,3-1,5 másodperces előnyt is jelenthet a Citroënnek" - írta blogjában Michelisz, aki még arra hívta fel a figyelmet, hogy nehéz lesz az időmérőn tisztán gyors kört autózni, mert a szezon során a legnépesebb mezőny jött össze Makaóban, ahol a szűk hely miatt nagy tapasztalattal is nehéz elengedni egymást.

A piros zászló feloldása után Michelisz Norbert az első gyors körével az élre állt (2:25,474), majd szinte azonnal jött az újabb baleset. A bajnokságban mindössze 2,5 pont lemaradással Michelisz mögött a harmadik helyen álló Nicky Catsburg bal első futóműve kitört, és jött a második piros zászló 12 percen belül. Aztán kisvártatva a harmadik is, akkor egy helyi vendégpilóta balesete miatt.

Már túl voltunk a Q1 felén, amikor még csak nyolc versenyzőnek volt mért köre a sok kényszerű leállás miatt. Michelisz várakozásainak megfelelően a Citroënek elkezdtek gyorsulni, előbb Mehdi Bennani, majd Tom Chilton is megelőzte őt, de a legjobb 12-be jutás nem forgott veszélyben a Honda magyarjának, aki végül a harmadik helyen ment tovább.

A volvós Catsburg még a balesete előtti mért körével jutott tovább a Q2-be a tizedik helyen, de nem tudták időben megjavítani az autóját, ezért az időmérő második szakaszában nem tudott elindulni. A hagyományokat folytatva a Q2 is piros zászlóval kezdődött: Néstor Girolami beleállt a falba, majd a mögötte érkező Bennani a rossz helyen megálló Volvóba szaladt bele.

A Q2-ben Michelisz futotta meg az első 2:24-es kört, 2:24,971-gyel állt az élre, de a rögtön utána befutó Rob Huff a Citroënnel megelőzte, majd John Filippi vágódott a falba, így jött a menetrendszerű piros zászló. Két perccel a Q2 vége előtt mindössze négy pilótának volt gyors köre. Michelisz már nem is jött ki javítani, végül csapattársa, Esteban Guerrieri bejött elé, de a harmadik helyen így is továbbjutott az időmérő utolsó szakaszába.

A legjobb öt között Tom Chilton hat tizedet javított a Citroënnel, a bajnoki éllovas Thed Björk három tizeddel elmaradt tőle. Michelisz viszont öt tizedet rávert Chilton idejére, és a 2:24,301 gyorsabb volt Huff Q2-es győztes idejénél. Mindössze öt századdal maradt el José María López 2014-ben futott pályacsúcsától (2:24,294). Guerrieri az utolsó szektorban hibázott, ezért Björköt sem tudta megelőzni, majd utolsóként következett a Makaóban rekordszámú, nyolc győzelmet számláló Huff. A brit új pályacsúcsot felállítva szerezte meg a pole pozíciót Michelisz előtt, aki két pontot faragott a Björkkel szembeni hátrányából, így a futamok előtt 14,5 pont a lemaradása.

Magyar idő szerint a nyitófutam szombaton 7:15-kor, a főfutam pedig vasárnap 3:45-kor kezdődik. Mindkettőt élőben közvetíti az Eurosport 1 és az M4 Sport is.

Forrás: michelisz.hu