Szívem Csücske, Mohács: bemutatták a városról szóló kisfilmet, folytatása következik
2015. november 23. hétfő 08:21

VIDEÓ - Itt megnézheti! Lehullt a lepel a Mohácsról készült turisztikai rövidfilmről: a hétvégén bemutatták a Kossuth Filmszínházban. A csaknem telt házas premiervetítés után a film és a Szívem Csücske projekt kezdeményezői jövőbeli terveikbe is beavatták az érdeklődőket.
Pénteken mutatták be a moziban azt a Mohácsról szóló kisfilmet, amelynek előkészületeiről és hátteréről már korábban beszámoltunk. A nagy sikerű, rövid előzetes után ezen a napon láthatta először a közönség a film teljes változatát.
- Remélem, egyetértünk abban, hogy egy nagyon impozáns városban élünk. - Ezekkel a szavakkal nyitotta meg a filmpremiert M. Bugarszki Norbert, a város turizmusának fellendítésére vállalkozó TDM (Turisztikai Desztinációs Menedzsment) elnöke.
Csaknem teljesen megtelt a mozi, ahol a jelenlévők az elsők között láthatták a nyár folyamán leforgatott imázsfilmet, melynek bővített, hétperces változatát vetítették le a készítők. Az előzetes alapján a három szavazásra bocsátott alcímötlet közül végül az „Élmények és legenda a Duna parton" címmel indult a film, amelyben egy kisfiú egynapos kalandjain, élményein keresztül ismerhetjük meg városunkat.
Élmény és legenda a Duna partján
M. Bugarszki Norbert ugyanakkor elmondta, a film csak az első lépcsőfoka annak a kezdeményezésnek, amellyel a TDM szervezet a város idegenforgalmáért kíván tenni. A Szívem csücske Mohács elnevezésű projekt első lépésként ezzel a felvillanásokat mutató rövidfilmmel szeretné népszerűsíteni Mohács városát.
A filmben többször is szereplő logó (képünkön) Tatai Tibor grafikus műve, aki a bemutató után elárulta, azért esett erre a szlogenre a választása, mert „ezt a kifejezést használjuk számunkra legkedvesebb dolgokra".
- Egyszerűen csak körbenéztem és rájöttem, hogy a gyerekeim mellett a városomat szeretem a legjobban - mondta. A logó egy szívet formál, amelynek egy M betű metszi a szélét: ez jelképezi Mohácsot.
Az eseményen Mile Csaba, a Szent János Hotel igazgatója arról beszélt, hogy mindenképpen szükséges egy olyan irányvonal, amely hosszú távon biztosítja Mohács ismertségét.
- Nagyon szép, hogy ilyen lenyűgöző adottságokkal rendelkezik a város, de a kívülállók számára ez láthatatlan.
Ennek érdekében készül egy olyan mobilalkalmazás, amely a városba érkező vendégek itteni tájékozódását könnyíti majd meg. A MohácsON elnevezésű applikáció ugyanis tájékoztat az eseményekről térben és időben, mindig pontos és aktuális információkat mutat, a GPS alapú működéssel pedig akár kevésbé ismert helyekre is eljuthatnak a felhasználók.
A mobilalkalmazás egyelőre még tervezés alatt áll, leghamarabb a busójárás idején hozzák nyilvánosságra. A szervezet emellett egy turisztikai honlapot (amely a http://www.szivemcsucskemohacs.hu címen lesz elérhető), webshopot, valamint különböző közösségi oldalak használatával szeretne még több felületen vonzóvá tenni Mohács városát az érdeklődők számára.
Kiss Alexandra
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Szellemirtókkal,...
- Az első magyar női mentőápolót...
- Amikor Mohácsról is Pécsre tódult a...
- Lapszemle: Csorbai Ferenc győzelme...
- Csípős éjszaka után kedden visszatér...
- Apa és fia rabolt ki egy férfit egy...
- Orbán: ha felveszik Ukrajnát az...
- Megdőlt az országos hajnali...
- Lesodródott egy autó Lánycsók...
- Átadták a Sokac-kör felújított...