Már zajlk az átadás-átvételi eljárás az M6-os autópálya új, baranyai szakaszán

2024. január 22. hétfő 10:26

Már zajlk az átadás-átvételi eljárás az M6-os autópálya új, baranyai szakaszán

Már zajlik a próbaüzem és a műszaki átadás-átvételi eljárás az M6-os autópálya zárószakaszán. A beruházással teljessé válik az Adriai- és a Balti-tenger térsége közötti TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala, számolt be róla a Magyar Építők.hu.

 

 

A Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométer hosszú útszakasz kivitelezője az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából, a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma. A 26,6 méteres koronaszélességgel, középen fizikai elválasztással, leállósávval épülő autópálya-szakasz, nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken épül meg.


Közeledik az M6-os átadása

A portálhoz eljutott információk szerint januárra a beruházás megvalósítása az utolsó szakaszba lépett.

Boldizsár Gábor, a Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője a Magyar Építőknek elmondta, még az ősz folyamán befejezték a hiányzó aszfaltburkolatok, földútcsatlakozások, üzemi lehajtók megépítését. A csomópontoknál összezárták a vadvédőkerítéseket.

Elkészült valamennyi forgalomtechnikai eszköz (burkolati jelek, jelzőtáblák, szalagkorlát, fényvédőháló) és a közlekedés biztonságát szolgáló TSM állomás (Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer) parkolóinak és járdáinak térkövezése is. Boldizsár Gábor hozzátette, hamarosan lezárul a kivitelezéssel érintett területek rekultivációja is.

Körforgalom, külön szintű csomópont, TSM állomás, különleges hidak épültek

A szakember a beruházás kapcsán kiemelte, számos különleges feladatot kellett megoldaniuk. A 21 kilométeres szakaszból Duna Aszfalt Zrt. által kivitelezett 11 km-en külön szintű csomópont, csatlakozó 2km-es bekötőúttal és körforgalommal, egy völgyhíd, valamint több jelentős műtárgy is megépült. Utóbbiak egyike a különleges ívű és méretű vadátjáró volt.

A vadátjárón kívül, komoly szakmai kihívás volt a vasúti híd betolása és a TSM állomás sokrétű feladatainak összehangolása, ami nagyfokú kivitelezői ütemezést és szervezést igényelt.

Elkezdődött a műszaki átadás-átvétel

A Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője elárulta, hogy az átadásig még milyen feladatokat kell elvégezni.
 „Folyamatban van a tereprendezések befejezése, ideiglenes létesítmények elbontása, elszállítása, a burkolatok takarítása, a TSM állomás területén a padok, hulladékgyűjtők, kerékpártárolók kihelyezése."

Boldizsár Gábor elmondta azt is, a leendő üzemeltetők bevonásával már zajlik a TSM állomáson a rendszertechnika, víztisztítótechnológia, villamos és ÜHK rendszerek próbaüzeme.


A szakember hozzátette, megkezdődött a műszaki átadás-átvételi eljárás, amelynek lezárása után kezdeményezi a megrendelő, Építési és Közlekedésügyi Minisztérium (ÉKM) a forgalomba helyezési és üzemeltetési engedélyezési eljárásokat az illetékes hatóságoknál.

Az engedélyezési folyamat lezárása után, az engedélyek birtokában adható majd át a forgalomnak az M6-os autópálya zárószakasza.

Teljessé válik az Adria- és a Balti-tenger közötti útkapcsolat magyar szakasza

Az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításával a Duna menti- és a mohácsi térség közlekedési infrastruktúrája is javul. Továbbá a fejlesztés lehetővé teszi az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálását is. Az M6-os zárószakaszának átadása után ugyanis teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.

Forrás: magyarepitok.hu