Így lehet sikeres egy friss vállalkozás marketingje

2022. augusztus 25. csütörtök 20:34

Ha van valami, amibe számos újonnan létrehozott cég foga beletörik, akkor az a marketing. Szerencsére a bizonyítottan hatásos stratégiákkal is igazán látványos eredményeket lehet elérni, ráadásul az alapok gyakran önerőből is lefektethetők. Lássuk tehát, hogy milyen veterán taktikákat vetnek be a profi marketingesek, amiket egy friss vállalat is sikeresen alkalmazhat saját stratégiájában.

1. Készítsünk egy színvonalas webhelyet

Mielőtt elkezdenénk népszerűsíteni webhelyünket, először arra is gondolnunk kell, hogy mihez kezdünk majd az oda érkező látogatókkal, vagyis, hogy hogyan konvertáljuk majd érdeklődőkből őket fizető ügyfelekké.

Íme néhány hasznos tanács ehhez:

- Optimalizáljunk a konverziókra: Habár egy webhely megjelenése fontos a pozitív első benyomáshoz, a konverziók érdekében értékes tartalmakra, meggyőző felhívásokra, gyors működésre és átlátható, könnyen navigálható webhelyszerkezetre lesz szükség.

- Mutassuk be cégünket: Ügyeljünk rá, hogy a főoldalon egy megnyerő bemutatkozás fogadja a látogatókat. Írjuk le pontosan és egyértelműen, hogy mivel foglalkozik cégünk, és hogy milyen előnyöket kínálunk az ügyfelek számára.

- Használjunk egy stabil CMS-t: A CMS, vagyis a tartalomkezelő rendszer segít a webhely tartalmainak létrehozásában, rendszerezésében és szerkesztésében is. Ez különösen (de nem csak) akkor fontos, ha többen dolgoznak egyszerre ezeken a tartalmakon, hiszen egy jó CMS megkönnyíti az együttműködést, és segít elkerülni a csapatmunkával járó problémákat.

Mutassuk be kínálatunkat is webhelyünkön, lehetőleg jó minőségű képek (illetve akár videók) segítségével. Ne felejtsük el felhívni a látogatók figyelmét azokra az előnyökre, amit termékeink és szolgáltatásaink nyújtanak számukra.

2. Készítsünk minőségi tartalmakat

A tartalom nélkülözhetetlen szerepet tölt be marketingstratégiánkban. A megfelelően optimalizált, releváns tartalmak lehetővé teszik, hogy magas, előkelő helyezéseket érjünk el a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között, ami több figyelmet, forgalmat és bevételt jelent majd cégünk számára.
Ennek a kulcsa a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás.

Első sorban célközönségünktől függ, hogy mi számít releváns tartalomnak. Olyan tartalmakat kell kínálnunk nekik, amik valamilyen értéket képviselnek számukra. Ezek lehetnek például listák, útmutatók, cikkek és minden egyéb, amivel bemutathatjuk szakértelmünket, és arra ösztönözhetjük közönségünket, hogy újra és újra visszatérjenek webhelyünkre.

3. Foglalkozzunk a közösségi médiás hirdetésekkel

A közösségi média segítségével több lehetséges ügyfelet érhetünk el, aktivitásra ösztönözhetjük az érdeklődőket és persze több követőt is szerezhetünk profiljaink számára.
A közösségi hirdetések legnagyobb előnye, hogy precíz célzási opciókat kínálnak, amelyek segítségével pontosan megszabhatjuk, hogy kiknek is jelenjenek meg marketingüzeneteink. Ez segít elkerülni, hogy olyan felhasználók is rákattintsanak hirdetéseinkre, akiket valójában nem érdekel kínálatunk. Ezzel igazán jelentős összegeket lehet megspórolni, hiszen minden kattintásért fizetnünk
kell, függetlenül attól, hogy ezzel új vásárlót szerzünk-e, vagy sem.
A sikeres közösségi hirdetések létrehozásához fontos kitűzni a konkrét kampánycélokat is. Például:

- Több követő a profil számára
- Több vevő a webáruházban
- Szélesebb közönség elérése

Mindez persze csak akkor működik majd, ha pontosan tudjuk, hogy milyen embereknek is szólnak hirdetéseink. Ki kell derítenünk célközönségünk vágyait, aggályait, problémáit és szükségleteit, hogy olyan marketingüzeneteket fogalmazhassunk meg számukra, amikkel tudnak azonosulni.

4. Kérjük influencerek segítségét

Az influencerek olyan népszerű online személyek, akik képesek befolyásolni hűséges követőik vásárlási döntéseit, vagy egy márkáról alkotott képét. Számos cég előszeretettel népszerűsíti kínálatát ilyen influencereken keresztül, hiszen ezek a véleményvezérek korábban már elnyerték közönségük bizalmát. Cégünk tehát ebből a bizalomból részesülhet, ha a megfelelő influencerekkel működünk együtt. Az influencer marketing legfontosabb eleme a hitelesség. Fontos, hogy olyan influencereket keresünk, akiknek a követői ideális ügyfelek lehetnek márkánk számára. Ha például lakberendezéssel foglalkozunk, akkor ne fitneszedzőket kérjünk meg, hogy mutassák be szolgáltatásainkat közönségüknek.
A cél egy olyan hiteles (akár hosszútávú) együttműködés kialakítása, amiből minden félnek (a márkának, az influencernek, és a közönségnek is) előnye származik.

5. Alkalmazzunk email marketinget

Ha szeretnénk jó pontokat szerezni leendő ügyfeleinknél, akkor kínáljunk nekik értékes, hasznos digitális hírleveleket. Ezek az emailekben kiküldött tartalmak tovább erősítik majd a köztünk és az érdeklődők között kialakított kapcsolatot, miközben egyre közelebb is segítik őket a konverzióhoz.
Manapság végtelenül egyszerű (és meglepően gazdaságos) feladat több száz, vagy akár több ezer marketing email kiküldése a feliratkozóknak. Az igazi khiívás az, hogy ezeket az érdeklődőket különböző szegmensekre kell felosztani, hogy személyre szabott üzeneteket küldhessünk nekik.
Például külön címzettek lehetnek azok, akik még nem vásároltak tőlünk, és azok, akiket már ügyfeleinknek nevezhetünk.
Külön lehet továbbá kezelni a nőket, a férfiakat, a különböző korosztályokat és így tovább - mindezt a szerint, hogy mit próbálunk értékesíteni nekik. A webshop marketing világában például magától értetődő, hogy a férfiakat nincs értelme női ruhákkal megcélozni. 

(X)