Hiába riogatta a mohácsiakat a balliberális sajtó: megjelent a felhívás a híd és az utak tervezésére

2018. december 07. péntek 12:09

Hiába riogatta a mohácsiakat a balliberális sajtó: megjelent a felhívás a híd és az utak tervezésére

Megjelent az ajánlattételi felhívás a mohácsi Duna-híd, valamint a csatlakozó utak tervezésére. Szekó József, Mohács polgármestere szerint mindez ékes bizonyíték arra, hogy a kormány igenis komolyan gondolja a híd megépítését. 

 

Megdöbbentek és felháborodtak a mohácsiak nyáron, amikor azt látták, olvasták a hírekben, hogy ismét lekerül a híd építése a napirendről.

A balliberális sajtóban negatív szenzációként tálalt ügy - jelesül, hogy leállították a tervezésre vonatkozó közbeszerzést - hátterében egy bevett eljárástechnikai magyarázat állt: új szakpolitikai célkitűzésként merült fel a Pécs-Szeged kapcsolat főúti tengelyként való kiépítésének távlati biztosítása, ezért egyéb más, nagyszabású előkészítési feladatokat is elrendeltek.

A nemzeti oldal politikusai akkor is hangoztatták, a riogatásnak nincs alapja, a kormány szándéka - összhangban Orbán Viktor miniszterelnök tavaly áprilisában Mohácson tett nyilatkozatával - semmit sem változott: továbbra is kimondott cél a Duna-híd megépítése Mohácsnál.

Hangsúlyozták azt is, hogy a módosított, magasabb műszaki tartalom megvalósítása érdekében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. új közbeszerzést kíván indítani, mely azonban ugyanúgy kalkulál a mohácsi Duna-híd megépítésével is.

A közbeszerzési eljárás pedig most el is indult, megjelent az ajánlattételi felhívás a híd és a csatlakozó, az M6 autópálya és 51. sz. főút közötti úthálózat kiépítésének engedélyezési és kiviteli tervének készítésére, az építési engedély, valamint a szükséges további engedélyek megszerzésében való közreműködésre.

Vagyis ez azt jelenti, hogy a híd építése mellett az úthálózat is megújul.

Az 57-es főút M6-os autópálya és Mohács közötti szakaszát kétszer kétsávosra bővítik, az 56-57. sz. főutak körforgalmi csomópontja és az új mohácsi Duna-híd közötti szakaszon az út teherbírását 11,5 tonnára emelik. A szigeti oldalon pedig - hogy a híd ne a „semmibe" vezessen - pedig megteremtik az összeköttetést az 51-es főúttal.

Összesen mintegy 27 kilométernyi új, vagy felújítandó, szélesítendő út építéséről van szó.

Szekó József, Mohács polgármestere az örömteli, de egyáltalán nem váratlan fejlemények kapcsán lapunknak nyilatkozva azt mondta, a hídépítés előkészületeinek leállításáról szóló álhíreket ugyan korábban is cáfolták, a közbeszerzési eljárás elindítása viszont már ékes bizonyíték arra, hogy a kormány igenis komolyan gondolja a híd megépítését.

Képünkön: az új mohácsi Duna-híd 2014-ben készült tanulmányterve.

 

 

M. B. - Fotó: Pont-Terv Zrt.