Ha gondja van, most panaszkodhat: Mohácson is gyűjti az ombudsman a bejelentéseket

2014. november 03. hétfő 17:31

Ha gondja van, most panaszkodhat: Mohácson is gyűjti az ombudsman a bejelentéseket

Ha e-mailen vagy személyesen nem megy, s ha valaki úgy véli, hogy sérelmet okoztak számára a hatóságok, közszolgáltatást végző szervek, a kifogást tartalmazó, az alapvető jogok biztosának szánt irományok a mohácsi városházán elhelyezett panaszládába is továbbíthatják hétfőtől a polgárok. Decemberben, ha szükséges, személyes meghallgatásra is invitálja a megyébe látogató dr. Székely László a panaszosokat.

 

Dr. Székely László, az alapvető jogok biztosa országjárása részeként Baranya megyében folytatja a helyi panasznapok sorozatát. A biztosok gyakorlatában immár hagyományos kezdeményezés célja az, hogy az állampolgárok ilyen módon is kérhessék az alapvető jogok biztosának segítségét, amennyiben úgy látják, hogy valamely hatóság vagy közszolgáltató szerv sérelmet okozott nekik.

Hétfőtől a mohácsi polgármesteri hivatalban (valamint tíz további városban, közöttük Bólyban) is elhelyezik a panaszládát, amibe november 21-ig lehet „postázni" a kifogásokat. Dr. Székely László december 3-4-én látogat a megyébe - közölte az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala. Vele együtt részt vesz a panasznapon dr. Szalayné dr. Sándor Erzsébet, a Magyarországon élő nemzetiségek jogainak biztosa és dr. Szabó Marcel, a jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó biztos helyettese is.

Az ombudsmani hivatal közlése szerint tevékenységük egyik tapasztalata, hogy nem mindenki tudja a megszokott módokon (www.ajbh.hu/panasz-benyujtasa) bejelenteni panaszát, sőt, vannak, akik egyáltalán nem tudják, hogy erre lehetőségük van, ha egy hatóság vagy közszolgáltatást végző szerv sérelmet okoz nekik és azt nem követi számukra elfogadható megoldás.

Sokan nincsenek abban a helyzetben, hogy például e-mailben jelentsék be a panaszukat, másoknak gondot okoz a beadvány megfogalmazása, és az sem mindenki számára megoldható, hogy Budapesten az ombudsmani hivatalban személyesen tolmácsolja sérelmét. találkozást.

Az alapvető jogok biztosa és munkatársai kivizsgálják a sérelmeket, abban az esetben, ha egy panasz nem tartozik a hatáskörökbe, továbbítják az ügyben illetékes hatóságnak, és ha szükséges, helyszíni meghallgatásra hívják a panaszosokat. A meghallgatás helyéről és időpontjáról minden érintett értesítést kap.

Képünkön: dr. Székely László, az alapvető jogok biztosa. 

B. M.