Feloldják ugyan a vágányzárat Pécs és Budapest között, de a menetidő nem csökken, sőt...

2019. március 07. csütörtök 10:52

Feloldják ugyan a vágányzárat Pécs és Budapest között, de a menetidő nem csökken, sőt...

Egy ideig ismét valamennyi pécsi InterCity (IC) vonat a fővárosig közlekedik, Százhalombatta és Kelenföld között ugyanis április elsejétől feloldják a tavaly február óta életben lévő vágányzárat. Jó hír, hogy nem kell buszra szállni, ám egyelőre az utazási idő - összevetve a felújítás megkezdése előtti menetrenddel - nemhogy csökkent volna, még némileg emelkedik is.


Tavaly február óta - egyetlen járatpárt leszámítva - vonatpótló buszra kell szállnia azoknak, akik Pécs és Budapest között a vasúti közlekedést választják. A járművek Kelenföldig közlekednek, így a pesti oldalra igyekvőkre még egy kis metrózás, netán villamosozás vár.

Április elsejétől ez a helyzet egy időre megváltozik. Ekkortól ugyanis ismét átszállás nélkül lehet közlekedni a két város között, a szerelvények pedig a Keleti pályaudvarról indulnak, és oda is érkeznek - amíg május 13-án el nem kezdik az állomás karbantartását, amely lezárással jár.

Elfogynak az utasok?

A Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs vasútvonalon több éve zajló, a pályafelújításokkal járó kellemetlenségek miatt lényegesen kevesebben utaznak, mint korábban.  A teljes vonalon 5 millióról 3,7 millióra esett vissza az utasok száma, a 2018-ban tapasztalható csökkenés folytatódott 2019 januárjában is. 2018 januárjához képest 2019 első hónapjában, a teljes vonalon 401 ezer helyett 267 ezer lett utasszám.

A Magyar Államvasutak (MÁV) arról tájékoztatta lapunkat, hogy a Budapest-Pusztaszabolcs szakaszon a felújítás miatt érvényben lévő vágányzár március 31-ig tart. Április elsejétől tehát az IC vonatok eredeti és a teljes útvonalukon, közlekednek, nem kell pótlóbuszra szállni.

Mint az a menetrendből kitűnik, a vágányzár előtti időszakkal összehasonlítva az utazási idő egyelőre nem csökken, sőt kis mértékben emelkedik: Pécsről indulva a 237 kilométeres távot a legtöbb járat 3 óra 10 perc alatt teszi majd meg, a visszaút ennél általában öt perccel rövidebb lesz. Az, hogy egyelőre lényegében nem gyorsulnak a vonatok, annak tudható be, hogy a munkálatokkal még nem végeztek teljesen a szakemberek, ám annak befejezését követően minden bizonnyal rövidül a menetidő.

Mint megtudtuk, már zajlik pusztaszabolcsi állomás rekonstrukciója, áprilistól pedig Érd felső megállóhelyet teszik rendbe, illetve a vonalfelújítással együtt folytatják a százhalombattai, valamint iváncsai állomások átépítését is. Közölték, a korszerűsítési munkálatok miatt tavasszal és nyáron további menetrendi változások várhatóak, ezek részleteivel kapcsolatban még tartanak az egyeztetések.

Információink szerint a nyár folyamán újabb szakaszon lesz majd vágányzár Pécs és Budapest között, ám ezzel kapcsolatban nem kaptunk tájékoztatást. A MÁV-nál az ígérték, a menetrendi változásokról március közepén adnak információkat.

Palotás Péter