Elkezdődött a területek megvásárlása a Bóly és Ivándárda között vezető sztráda nyomvonalán

2019. augusztus 10. szombat 15:55

Elkezdődött a területek megvásárlása a Bóly és Ivándárda között vezető sztráda nyomvonalán

Egyezségi ajánlatot tesz a NIF Zrt. az M6-os autópálya Bólytól a horvát határig vezető nyomvonalán található földterületek tulajdonosainak, valamint az előzetes régészeti feltárás is megkezdődött a szakaszon, tájékoztatta lapunkat Hargitai János, a térség kereszténydemokrata országgyűlési képviselője.  

 


Az érvényben lévő kormányhatározat értelmében jövő tavasszal kezdődnek meg az az M6-os sztráda Bólytól a horvát határig vezető új szakaszán.

A kivitelezést megelőző előkészületek egyik utolsó, ám igen fontos állomása az állam részéről a földterületek megvásárlása, illetve az előzetes régészeti feltárás.

Amint arról Hargitai János országgyűlési képviselő értesítette lapunkat, mindkettő megkezdődött.

A nemzeti oldal politikusa elmondta, az érintett tulajdonosok számára a NIF Zrt. - szakértők által megállapított ár alapján - úgynevezett egyezségi ajánlatot tesz, ennek elfogadása esetén kerül sor az adásvételekre.

Hargitai János hangsúlyozta, kizárólag az egyezség elmaradása esetén kerülhet sor kisajátításra, az esetek elsöprő többségében azonban a tapasztalatok szerint a tulajdonosok elvárás és az állam által ajánlott ár között nincs jelentős eltérés, azaz kölcsönösen találkoznak az elképzelések.

Ugyancsak elkezdődött a nyomvonalon az előzetes régészeti feltárás: ennek során a szakemberek ott végeznek kutatásokat, ahol leleteket sejtenek. Ennek célja, hogy pontosan meghatározzák azokat a helyszíneket, ahol ásatásokat végeznek majd az építkezés kezdete előtt.

A sztrádaszakasz kivitelezése a kormányhatározat értelmében 2020. március 31-én kezdődik.

Az M6-M60-as csomóponttól az országhatárig futó szakasz 2×2 sávos gyorsforgalmi lesz, fizikai elválasztással. A Bóly és Ivándárda közötti rész hossza mintegy 20 kilométer.

A szakasz az M60 elválási csomóponttal együtt négy külön szintű csomóponttal, egy komplex és egy egyszerű pihenőhellyel, két híddal, két tengelysúly-mérővel és egy mérnökségi teleppel épül meg. A terv - a balliberális sajtó állításaival szemben - továbbra is tartalmazza a villányi csomópont megvalósítását is.

Noha egy rövid szakaszról van szó, a jelentősége mégis nagy, mivel általa megszűnik a Baranyát átszelő autópálya zsákutca jellege, lényegében új kijáratot kap az ország Horvátország, s vele az Adria fele.

M. B.