Dunán innen, Dunán túl: mindkét irányból kétszer kétsávos út vezet majd az új mohácsi hídhoz
2021. március 24. szerda 13:49

Újabb, a járványhelyzet miatt ezúttal online egyeztetést tartottak a mohácsi Duna-híd tervezésével megbízott cég, a szaktárca és az önkormányzat képviselői. A térség kereszténydemokrata országgyűlési képviselője, Hargitai János a megbeszélést követően azt nyilatkozta lapunknak, hogy a korábban még nyitott kérdések közül eldőlt, hogy az 57-es főutat Mohácstól az autópálya felhajtójáig a jelenlegi nyomvonalon kétszer kétsávos bővítik, s a szigeti oldalon, Csátaljáig is ilyen út vezet majd.
Egy hónappal ezelőtt a mohácsi városházán találkoztak a tervezők, a szaktárca és az önkormányzat képviselői, akkor az egyik fő kérdés az M6/M60-as sztrádák csomópontjától a hídhoz vezető út nyomvonala volt. A cél az, hogy a Dunántúlt átszelő közlekedési folyosó Mohácson keresztül vezető főágán zökkenőmentesen haladhasson majd a minden bizonnyal komoly forgalom.
Az újabb megbeszélésén több lehetséges verziót mutattak be a szakemberek, s ezek közül választották ki a végleges megoldást.
- Az 57-es főút Mohács és az autópálya közötti szakaszát a beruházás részeként az eredeti nyomvonalon kétszer kétsávosra bővítik, s a szigeti oldalon is ilyen út épül Csátaljáig - nyilatkozta lapunknak a tanácskozást követően Hargitai János.
A kereszténydemokrata képviselő hozzátette, az új mohácsi híd is kétszer kétsávos lesz, a kerékpárosok és a gyalogosok számára is külön-külön biztonságos átkelési lehetőséggel.
A nemzeti oldal politikusa hozzátette, az még továbbra sem dőlt el, hogy a mohácsi hídfő és a Pécsi úti körforgalom között pontosan merre, s milyen műszaki megoldásokat alkalmazva halad majd az ipari parkon keresztül átvezető út.
- Nagyon lényeges szempont, hogy az ipari park jól megközelíthetővé váljon, s az is, hogy a Budapesti országútról érkezve is fel lehessen hajtani a hídra, ezt illetően még további egyeztetésekre lesz szükség - fogalmazott Hargitai János.
Amint az ismert, tavaly májusban zárult le a közbeszerzési eljárás a híd és a csatlakozó, az M6 autópálya és 51. sz. főút közötti úthálózat kiépítésének engedélyezési és kiviteli tervének készítésére.
Az építési engedély, valamint a szükséges további engedélyek megszerzésében való közreműködésre szóló megbízást a budapesti székhelyű Speciálterv Építőmérnöki Kft. nyerte el. A cég nettó 972 millió forintért vállalta a munka elvégzését.
A most készülő tervek tehát nemcsak a hídra vonatkoznak, hanem a csatlakozó utakra is.
Összesen mintegy 27 kilométernyi új, vagy felújítandó, szélesítendő út tervezéséről van szó, ez a munka zajlik ezekben a hónapokban.
A teljes beruházás - tehát híd és az odavezető utak kialakításának - költségeire pontos számítások egyelőre nincsenek, Hargitai János becslése szerint meghaladják majd a százmilliárd forintot a kiadások.
Az építkezése befejezésére vonatkozó kérdésünkre korábban azt mondta, szakemberek véleménye szerint a híd a mohácsi csata ötszázadik évfordulójára, 2026-ra megépíthető, de ehhez további kormánydöntésekre is szükség van.
M. B. - Fotó: Facebook - Térkép forrása: NIF Zrt.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Nyári meleggel rúgja ránk az ajtót a...
- Továbbra is zárva egy sáv az M6-oson...
- Nosztalgiagőzössel bejárhatjuk a...
- A világon csak a Mecsekben...
- Csütörtöktől ismét a Keletibe...
- Autós retró majálisra várják a...
- Hétfőn a magyar írásbelikkel...
- A jövőben tilos energiaitalt eladni...
- Ingyenes a parkolás Pécsett az...
- Két baranyai tóba is fogható méretű...