Csak néhány hónapig vonatozhatunk átszállás nélkül Pécs és Budapest között
2019. május 16. csütörtök 08:26

Egész nyáron átszállás nélkül közlekedhetnek a vonattal utazók Pécs és Budapest között. A Kelenföld-Százhalombatta szakaszon már nem kell a személyforgalmat befolyásoló vágányzárra számítani, az ősz folyamán azonban a Pusztaszabolcstól délre eső részen - néhány hétig - buszos pótlás lesz.
Mint arról több alkalommal is írtunk, tavaly februártól egészen idén áprilisig pótlóbuszok közlekedtek Százhalombatta és Budapest között. A szerelvények napjainkban már ismét a teljes vonalon járnak a Pécs-Budapest vonalon, ám a jelentős pályaépítési munkálatok továbbra is zajlanak.
A beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. arról tájékoztatta lapunkat, hogy a Kelenföld-Százhalombatta szakaszon teljes vágányzárra már nem kell számítaniuk az utasoknak. Hozzátették: várhatóan július végéig úgynevezett félpályás kizárás mellett halad a forgalom Nagytétény-Diósd és Érd/Érd elágazás között. Ezt követően legfeljebb kisebb „zavartatások", éjszakai vágányzárak lehetségesek.
Visszatérnek az utasok
A hosszú vágányzár miatt sokan elpártoltak a vasúttól, Pécs és Budapest között jelentősen csökkent az utasok száma. A Magyar Államvasutak (MÁV) Zrt.-től megtudtuk, ez a tendencia április 1-től, mióta újra teljes vonalon járnak a szerelvények, megfordult. A Pécs-Budapest viszonylatban az átlagos napi utasszám a márciusi 804-ről áprilisban 1060 főre emelkedett. Ezek az adatok azonban nem tartalmazzák a jogszabály alapján díjmentesen utazókat, tehát a 65 év felettieket és a 6 év alattiakat, továbbá a kedvezménykártyával rendelkezőket.
Az ettől délebbre fekvő szakaszon is rendbe teszik a fővonalat, emiatt pár hónap múlva ismét buszos pótlás lesz. A NIF Zrt. érdeklődésünkre közölte, a Pusztaszabolcs-Pécs közötti egyvágányos vonalon várhatóan ősszel „rövid ideig tartó, néhány hetes teljes kizárások várhatóak". Ezekben az időszakokban az utasokat vonatpótló autóbuszok szállítják. Erre számíthatnak ebben az időszakban a Pusztaszabolcs és Dunaújváros, illetve Székesfehérvár között közlekedők is.
Hogy pontosan mikortól nem járnak teljes vonalon a pécsi vonatok, egyelőre nem ismert, az ezzel kapcsolatos egyeztetés még zajlik. A munka ütemezését befolyásolja, hogy az adott területen találnak-e régészeti leleteket.
Ugyan a vágányzár természetesen kellemetlenséggel jár az utasok számára, de a fejlesztések révén 2020-tól gyorsabban közlekedhetnek majd a szerelvények. Ennek köszönhetően a jelenleginél érezhetően rövidebb lesz a most még három óránál is hosszabb menetidő Pécs és Budapest között, a késések száma pedig jelentősen csökken majd.
Képünkön: folyamatosan zajlik a munka a szakaszon.
Palotás Péter - Fotó: NIF Zrt.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Felvonulással, szentmisével...
- Megérkeztek az ötös lottó...
- Csípős éjszaka után zivatarok...
- Ennyi volt: leállnak a pogányi...
- Már több mint félmillióan küldték...
- Elkészült, s már birtokba is vették a...
- Vádat emeltek egy baranyai drogbanda...
- Több mint másfél hónapja hiába...
- Megdőlt egy szakállas országos...
- Megható levelet írt egy pécsi szülő a...