Banki álügyfélszolgálatra csaptak le a baranyai zsaruk
2022. december 01. csütörtök 18:00

Videó! Telefonos csalásra szakosodott bűnbandát fogtak el a baranyai rendőrök Budapesten és Csobánkán.
A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság bűnszövetségben, üzletszerűen elkövetett csalás bűntette miatt indított büntetőeljárást, mert felmerült a gyanú, hogy szervezett csoport banki álügyfélszolgálatot üzemeltet.
A nyomozók a minden részletre kiterjedő nyomozás és elemzői munka során beazonosították a bűncselekmény elkövetésével gyanúsítható személyeket, majd 2022. november 29-én összehangolt rendőri akció keretében Budapesten, valamint Csobánkán elfogták őket.
Az intézkedés során a rendőrök az elfogott személyek házaiban kutatást tartottak, amely során mobiltelefonokat, SIM kártyákat, laptopokat, valamint virtuális pénztárca tartásához szükséges eszközt találtak, majd foglaltak le.
A nyomozás adatai alapján a csalók telefonon keresték meg az áldozataikat, amely során egy bank ügyfélszolgálatának kiadva magukat kicsalták a sértettek bankkártyáinak, illetve a bankszámláinak adatait.
A megszerzett adatok ismeretében a sértettek engedélye és hozzájárulása nélkül internetes vásárlásokat, valamint utalásokat hajtottak végre. Az elutalt pénzek nem közvetlenül a csalókhoz érkeztek, hanem más emberek adataival nyitott bankszámlákra.
A rendőrök a bűncselekménnyel kapcsolatban két külföldi férfit, valamint egy magyar férfit és egy szintén magyar nőt állítottak elő a főkapitányságra. Gyanúsítotti kihallgatásukat követően őrizetbe vették őket, majd kezdeményezték a letartóztatásukat.
Forrás: BMRFK
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Orbán Viktor Mohácson: hadüzenet a...
- Orbán Viktor: vége annak az...
- Megérkeztek az ötös lottó...
- Kocsis Máté Mohácson: a választások...
- Már tényleg unalmas: újabb ködös,...
- Befejeződött a Marek Sportcsarnok...
- Vesztesekből győztesek lesznek a...
- Orbán Viktor: fel kell készülni, hogy...
- Magyarországon is kimutatták az új...
- Százmilliókból fejlesztették a Városi...

