A kormány célja a szolgáltató közigazgatás, a hatékony, gyors, egyszerű ügyintézés megvalósítása
2015. október 19. hétfő 19:35

A mohácsi, siklósi, bólyi járások településeinek elöljáróit és jegyzőit köszöntötte tegnap délelőtt Mohácson a városháza dísztermében dr. Horváth Zoltán kormánymegbízott azon a szakmai tanácskozáson, amelyen a területi államigazgatás átszervezése érdekében megvalósult fejlesztésekről, a kormányablakok működéséről, továbbá az építésügyi, hatósági, oktatási és törvényességi felügyeleti témákban hangzott el tájékoztatás.
- Az ügyfélkiszolgálást segítő informatikai fejlesztést tízmilliárdos beruházással teremtette meg a kormányzat annak érdekében, hogy hatékony, gyors, egyszerű legyen az ügyintézés a lakóhelyhez közel, a járási hivatalokban, a kormányablakokban, valamint a kistelepüléseken a települési ügysegédek útján - ismertette Horváth Zoltán.
A kormánymegbízott tájékoztatójában elhangzott továbbá, hogy 2015. év végéig mintegy 250 helyszínen fog működni kormányablak járásszékhelyeken, kerületekben, megyei jogú városokban, jelentősebb településeken, egyes vasútállomásokon és bevásárlóközpontokban. Jelenleg 423 ügytípus intézhető, ami folyamatosan bővül, számuk 1000 fölé emelkedhet.
- A kormány 2015-ben elindította az Államreform 2 programot, amely további bürokráciacsökkentést céloz meg az ügyintézési határidők rövidülésével, díjcsökkentéssel, az elektronikus ügyintézés kibővítésével. Az állami rezsicsökkentés keretében idén lezajlott konzultáció keretében 390 ezer válaszadó javaslata alapján például 2016. januártól többek között ingyenes lehet az igazolvány csere, az erkölcsi bizonyítvány, vagy az adóhatósági igazolás - hangsúlyozta a kormánymegbízott.
- A központi időpontfoglaló alkalmazás is bevezetésre kerül, amelynek segítségével az előzetes időpontfoglalás lehetőségével élő állampolgároknak is biztosítják a kényelmes ügyintézést. Már korábban felmerült az állampolgárok részéről annak igénye, hogy az ügyeik intézése vagy tájékoztatás céljából ne kelljen minden esetben felkeresniük a Kormányablakokat. A projektben kifejlesztésre került az a rendszer, amely videokapcsolatot biztosít az állampolgár és az ügyintéző között, amely lehetővé teszi, hogy az ügyintéző az állampolgárral közösen, együtt töltse ki például az ügyindításhoz szükséges űrlapokat.
- A most zárult projekt megvalósítása során keletkezett látványos eredmények nem a területi közigazgatás modernizálásához szükséges fejlesztések sorozatának végét, hanem bizonyos értelemben az elejét jelentik. Létrejött egy stabil alap, amelyre építve tovább folytatható a szakrendszerek integrációjához, a teljes, elektronikus, akár otthonról is elvégezhető ügyfélkiszolgáláshoz szükséges fejlesztések sora - tájékoztatta a jelenlévőket Horváth Zoltán.
A szakmai tanácskozáson Müllerné dr. Juhos Bernadett, a Baranya Megyei Kormányhivatal igazgatója mellett dr. Heizler Katalin, főosztályvezető-helyettes a hatósági feladatellátás aktuális változásait ismertette. Dr. Péterfai István, törvényességi felügyeleti referens szociális és gyermekvédelmi tárgyú jogszabályi változásokról tartott tájékoztatást. Dr. Keresnyei Boglárka, törvényességi felügyeleti referens a helyi adórendeletek felülvizsgálatának tapasztalatait ismertette, míg Lukáts István állami főépítész előadása a településrendezés témaköréről szólt.
Képünkön: a szakmai tanácskozáson Horváth Zoltán kormánymegbízott.
B. M.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Súlyosan megsebesítette anyját és...
- Egyes termékeket interneten keresztül...
- Meghalt Wilfried Martens, az Európai...
- Melegszik az idő, akár harminc fok is...
- Villámcsapás borított lángba egy...
- Ilyenek voltak a mindennapok a...
- Olasz miniszter: nem dönthet a...
- A volt kenyérgyár bontásával kezdődik...
- Szexuális erőszakkal gyanúsított...
- A kilencvenedik tanítási év zárult le...