Hargitai János: a csata ötszázadik évfordulójára, 2026. augusztus 29-éig állnia kell a mohácsi hídnak

2021. február 11. csütörtök 16:45

Hargitai János: a csata ötszázadik évfordulójára, 2026. augusztus 29-éig állnia kell a mohácsi hídnak

A városházán egyeztettek csütörtökön a mohácsi Duna-híd tervezésével megbízott cég, a szaktárca és az önkormányzat képviselői. A térség országgyűlési képviselője, Hargitai János a megbeszélést követően azt nyilatkozta lapunknak, hogy a mohácsi Duna-hídnak a csata ötszázadik évfordulójára már állnia kell. Hozzátette, a hídhoz vezető utak nyomvonala még módosulhat annak érdekében, hogy a Dunántúlt átszelő közlekedési folyosó Mohácson keresztül vezető főágán zökkenőmentesen haladhasson majd a minden bizonnyal komoly forgalom. 

 

 

Tavaly májusban zárult le a közbeszerzési eljárás a híd és a csatlakozó, az M6 autópálya és 51. sz. főút közötti úthálózat kiépítésének engedélyezési és kiviteli tervének készítésére.

Az építési engedély, valamint a szükséges további engedélyek megszerzésében való közreműködésre szóló megbízást a budapesti székhelyű Speciálterv Építőmérnöki Kft. nyerte el. A cég nettó 972 millió forintért vállalta a munka elvégzését.

A most készülő tervek nemcsak a hídra vonatkoznak, hanem a csatlakozó utakra is.
A beruházás részeként az 57-es főút M6-os autópálya és Mohács közötti szakaszát kétszer kétsávosra bővítik, az 56-57. sz. főutak körforgalmi csomópontja és az új mohácsi Duna-híd közötti szakaszon az út teherbírását 11,5 tonnára emelik. A szigeti oldalon pedig - hogy a híd ne a „semmibe" vezessen - pedig megteremtik az összeköttetést az 51-es főúttal.

Összesen mintegy 27 kilométernyi új, vagy felújítandó, szélesítendő út tervezéséről van szó, ez a munka zajlik ezekben a hónapokban.

A tervezők, a szaktárca és az önkormányzat képviselői, valamint a kereszténydemokrata országgyűlési képviselő, Hargitai János csütörtökön a mohácsi városházán egyeztettek.

A nemzeti oldal politikusa ezt követően lapunknak kifejtette, a Dunántúlt átszelő, Szegedre vezető közlekedési folyosó főága Mohácson, a mellékága Szekszárdon halad majd át.

Ennek megfelelően Mohácson kétszer kétsávos híd épül, ilyen létesítmény Budapesttől délre csak Dunaújvárosnál íveli át a Dunát, a most épülő paksi, valamint a szekszárdi és a bajai híd és kétszer egysávos.

Hargitai János hozzátette, a mostani egyeztetésen az egyik fő kérdés az M6/M60-as sztrádák csomópontjától a hídhoz vezető út nyomvonala volt. Eddig az volt a terv, hogy az 57-es főutat szélesítik kétszer kétsávosra, elképzelhető azonban, hogy teljesen új nyomvonal mellett döntenek azért, hogy zökkenőmentesen haladhasson majd a minden bizonnyal komoly forgalom.

Amennyiben ez lesz a végleges verzió, az a tervezésre fordított idő meghosszabbodásával jár majd, azonban szerinte ez sem mehet a híd átadási céldátumának rovására.

- A hídnak a csata ötszázadik évfordulójára, 2026. augusztus 29-éig állnia kell - szögezte le.

A híd létesítéséhez elengedhetetlen környezetvédelmi engedély már megvan, azt ugyanis az önkormányzat - még Szekó József polgármestersége idején - elkészíttette.

A szükséges területek ugyancsak már korábban megvásárolta a város, az út nyomvonalának esetleges módosítása az állam számára jelentene többletfeladatokat.

A teljes beruházás - tehát híd és az odavezető utak kialakításának - költségeire pontos számítások egyelőre nincsenek, Hargitai János becslése szerint meghaladják majd a százmilliárd forintot a kiadások.

Képünkön: a híd egyik korábbi (még kétszer egysávos) látványterve.

M. B.