Üzenet a jövőnek: átadták szerdán a Mohácsi Járási Hivatal felújított épületét

2018. szeptember 19. szerda 17:05

Üzenet a jövőnek: átadták szerdán a Mohácsi Járási Hivatal felújított épületét

Az ügyintézesekkel járó ügymenet további egyszerűsítését, a polgárok hivatalokban elfecsérelt idejének csökkentését jelölte meg a közeli jövő célkitűzéseként dr. Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár a Mohácsi Járási Hivatal felújított épületének szerdán tartott ünnepélyes átadásán.


A polgármesteri hivatal egykori „B" jelű épületét kívül-belül felújították, ahol az eddig működött kormányablak mellett már a földhivatal is helyet kapott.

A Möller Károly tervei alapján 1928-ban emelt patinás épületre 120 millió forintot költöttek, az összeg felét a központi költségvetés, a másik felét a kormányhivatal állta, mondta az átadási ünnepségen dr. Horváth Zoltán baranyai kormánymegbízott.

Hozzátette, a megye kormányablakok tekintetében a legjobban lefedett az országban, s az ősszel munkába álló kormányablak-buszok segítségével pedig a legapróbb falvakba is eljutnak majd, így az ott élőknek már a járási székhelyekre sem kell elutazniuk, hogy elintézzék hivatalos ügyeiket.

- A város életében talán most, ezzel az átadási ünnepséggel okoztuk a legnagyobb zavart az önkormányzat és a kormányhivatal együttműködése során, mivel az ideiglenes helyen működő piac forgalmát átmenetileg korlátoznunk kellett, ezért arra kérek mindenkit, ha vége, vegyen egy fél zsák krumplit vagy virágot, hogy az árusok kiesett bevételét kipótoljuk - jegyezte meg általános derültséget keltve Szekó József, Mohács polgármestere, majd felidézte: az önkormányzatok feladat- és hatáskörének változásaiból az emberek szinte semmit nem éreztek meg, az ügyintézés a kormányablak kialakításával mindvégig zavartalan maradt, mostantól pedig kiváló körülmények között végezhetik a munkájukat az itt dolgozók.

A polgármester megjegyezte azt is, a mohácsi önkormányzat sem maradt feladatok nélkül, jelenleg ugyanis például 48 projekt révén összesen több mint tízmilliárdos fejlesztést menedzselnek.

Bánki Erik országgyűlési képviselő a szolgáltató állam fontosságát hangsúlyozta, amelybe beletartozik az is, hogy komfortos, modern épületben intézhetik ügyeiket a polgárok.

Dr. Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár arról szólt, hogy akkor gördülékeny és jó az ügyintézés, ha arra másnap már nem is emlékszik az érintettje. Mert ha igen, akkor valami probléma volt, nem ment simán. Kiemelte, egy-egy épület átadása üzenet a jövőnek is, hogy általa el szerettünk volna valamit érni.

- Mi most azt a célt tűztük ki, hogy tovább egyszerűsítsék az ügyintézést, sőt, azt is, hogy az ügyek egy részét teljesen megszüntessük. Számos olyan nyilvántartást vezet például az állam, amire valójában semmi szükség, így az emberek feleslegesen töltik velük az idejüket. Megvizsgáljuk, hogy ezeket miképp lehet kivezetni a rendszerből, hamarosan elkészül az erre vonatkozó javaslatcsomagunk. Ugyancsak kihívást jelent a digitalizáció, lépést kell tartanunk a világ fejlődésével. Azt szeretnénk, hogy az ügyintézés jelentős részében a hivatalba se kelljen elmenniük az embereknek. Példának okáért, ha elkészít egy adásvételi szerződést egy ügyvéd, a vevőnek ne kelljen elmennie a földhivatalba, hanem az ügyvéd elektronikusan továbbítsa az iratokat, s az ügymenet lezárulásáról az ügyfél csak egy értesítést kapjon - vázolta terveiket az államtitkár.

 

Máté Balázs - Fotó: Dittrich Éva